گنبد و گلدسته یا مناره فایبرگلاس GRP

IMG_20151213_222107IMG_20151213_222114IMG_20151212_222345IMG_0100IMG_20151213_222100IMG_20151212_221935IMG_0150IMG_0155DSC03571DSC03550Picture 165DSC03558DSC03582DSC03548Picture 165IMG_0100IMG_20151212_222345IMG_20151212_222341

گنبد و گلدسته و مناره ی فایبرگلاس یا همان ‌GRP
(یک تکه یکپارچه یکدست بی نظیر و برای اولین بار و دقیقا مشابه طرح های سنتی)
برای اولین بار در کشور این مجموعه موفق شد که گنبد و گلدسته و به عبارت دیگر مناره ی فایبرگلاس را به تولید برساند و تا کنون در حدود :
10 مسجد، مدرسه و مجموعه ی اسلامی از گنبد و گلدسته های فایبرگلاس ما بهره برده اند چرا که بیننده هیچ فرقی بین این گنبد و گنبدهای سنتی احساس نمیکند)
گنبد و گل دسته ی ‌GRP و فایبرگلاس دارای ویژگی های ذیل هستند:
طول عمر فایبرگلاس ‌GRP دایمی است و لذا خرابی در آن معنایی ندارد.
رنگ گنبد و مناره ها به علت انتخاب رزین مخصوص در برابر نور آفتاب بیش از 20 سال کاملا مقاوم بوده و ده سال گارانتی عدم تغییر رنگ دارد و سپس فقط در صورت کمرنگ شدن قابل تجدید رنگ و یا در صورت تمایل تجدید طرح میباشد.
از 5 سال گارانتی کیفیت و نصب صحیح بهره مند هستند ولی طول عمر آن از طول عمر سازه ای که روی آن نصب میشوند بیشتر است.
طراحی آنها مشابه کاشیکاریهای سنتی و طرح های اسلامی طبق سفارش مشتری است.
طرح اولیه و متداول و پر مصرفی که ما برای اولین بار طراحی کردیم دارای یک گنبد به قطر 4ویکدهم متر و دو گلدسته به ارتفاع حدود 8وهفت دهم متر است.
به خلاف سازه های بنایی که شاید یکسال طول بکشند طرح فوق تنها در مدت یک ماه ساخته میشود.
طرح فوق در مدت یک روز در بنای مربوطه نصب می شود.
ما میتوانیم طرح های پیشنهادی شما را نیز با ابعاد مورد نظرتان بسازیم و تحویل دهیم.
بسیار ارزان و اقتصادی و با صرفه است.
وزن آن بسیار سبک بوده و هیچ بار اضافی بر ساختمان تحمیل نمیکند لذا ساختمان ارزانتر تمام میشود. وزن نمونه ی فوق برای گنبد حدود 1100 کیلوگرم و برای هر گلدسته حدود 380 کیلوگرم است در حالیکه یک گنبد سنتی با همین ابعاد حداقل 20تا23 تن و هر گلدسته سنتی حد اقل 6 تن وزن دارد و تقریبا گنبد GRP بیست 20برابر سبک تر از گنبد سنتی با مصالح بنایی است مناره GRP حداقل 15 بار سبکتر از مناره با مصالح بنایی است.
به دلیل وزن سبکی که دارد بر روی مساجد قدیمی نیز قابل نصب می باشد.
در هنگام بروز زلزله‌‌‌:
اولا آوار ندارد و خرابی به بار نمی آورد
ثانیا در صورت هرگونه آسیب و خرابی سریعا قابل تعمیر و بازسازی فوری است و این از ویژگیهای منحصر بفرد فایبرگلاس ‌GRP است و بس.
در سراسر کشور نماینده پذیرفته می شود
برای تماس با ما کافیست از روش های ذیل استفاده کنید:
تلفاکس 02189779588مدیر مهندسی فنی و فروش مهندس آخوندزاده
تماس با موبایل  09158137040
و یا ارسال پیامک
از طریق Telegram یا Whatsapp با اد کردن 00989158137040
از طریق ایمیل به آدرس iranestedad@gmail.com

IMG_20151213_222107

IMG_20151213_222100

IMG_20151212_221935

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

13 دیدگاه در “گنبد و گلدسته یا مناره فایبرگلاس GRP”

  1. ماه عسل گفت:

    اینا وزنش زیاد نیست؟
    باد باعث شکست بدنه اون نمیشه؟
    چطور میشه دوباره اون رو رنگ آمیزی کرد؟

    • admin گفت:

      با سلام و ادب و احترام
      وزن گنبد 1100 کیلوگرم بوده که از وزن یک خودروی پراید که حدود 900 کیلوگرم وزن دارد 200 کیلوگرم بیشتر است و شکل گنبد به مراتب از نظر آیرودینامیکی از پراید در برابر باد مقاومتر است و نسبت عرض به ارتفاع آن نیز عدد یک میباشد لذا فرض کنید یک پراید را نصف کرده ولی وزن یک نیم آن را به 1100 کیلوگرم رسانده اید و روی سقف مسجد گذاشته اید حال کدامیک در برابر باد مقاومترند؟ گنبد یا پراید؟
      ضمنا گنبد و گلدسته هر دو به روشهای عمرانی فنی و ساختمانی با جزییات ساده ولی علمی به پشت بام نصب میشوند و در موارد قبلی اکنون 5 سال است هیچ اتفاقی برای آنها نیفتاده است.

      وزن این گنبد حداقل یک بیستم وزن گنبد مشابه با مصالح بنایی است و وزن هر گلدسته حدود یک پانزدهم گلدسته مشابه با مصالح سنتی است.

      و اما در مورد رنگ اگر بعد از 20 سال سازه کمی کمرنگ شده باشد مجددا میتوان آنرا بدون حذف رنگ اولیه رنگامیزی کرد و همان طرح و رنگ یا طرح و رنگ جدیدی را روی گنبد و گلدسته ایجاد کرد چراکه رنگ قبلی هیچوقت پوسته پوسته نمیشود و نیازمند زدودن نخواهد بود.

      با تشکر و سپاس از توجه عمیق شما
      آخوندزاده

  2. محمود گفت:

    سلام
    بخاطر این ابتکار جالب و در عین حال خنده‌دار، تبریک عرض می‌کنم. خنده دار از این جهت که مسجد و اماکن مذهبی همیشه تداعی کننده نوعی سنت و قدمت و ابهت است و از آن سو فایبرگلس از مظاهر زندگی بی اصالت امروز است.
    یک شعر آلمانی با عنوان Welt Aus Plastik یعنی «دنیای پلاستیکی» هست که احساس پوچ و ظاهرگرایانه ناشی از مصرف پلاستیک را به خوبی نشان می‌دهد. منظورم این است که این احساس مختص ما ایرانی‌ها نیست و خود ملتهایی که مخترعین اصلی مواد مصنوعی از آنها سربرآورده‌اند نیز چنین حسی دارند.
    بگذریم . . .
    اگر کار و بارتان در این مورد خاص پر رونق است و تصمیم به ادامه راه دارید دو توصیه برای شما دارم:
    ۱) وزن گنبد و گلدسته را بنویسید چون از فاکتورهای کلیدی و مزایای کار شماست. نحوه اتصال آن به سازه را نیز مورد دقت و مطالعه و سپس توضیح و تشریح قرار دهید تا اطمینان کافی از اینکه مثلا باد قادر به بلند کردن یا سرنگونی آن نیست ایجاد شود.
    ۲) این ایده را هم در نظر بگیرید که سازه‌ فایبرگلس را بصورت ساده و بدون رنگ‌آمیزی بسازید و سپس با کاشیکاری توسط چسب کاشی پایه سیمانی (Cementitious Tile Adhesive) سطح گنبد و گلدسته را تزئین کنید. وزن هر متر مربع کاشی (ضخامت ۶میلیمتر) + چسب کاشی (ضخامت ۳ میلیمتر) حدود ۲۰ کیلوگرم خواهد شد. یعنی اگر فرض کنیم مساحت گنبد و گلدسته‌های شما حدود ۱۲۰ متر مربع باشد، وزن آنها مجموعاً حدود ۲۴۰۰ کیلوگرم اضافه خواهد شد (البته شاید بتوانید همزمان از ضخامت فایبرگلس کم کنید و وزن را متعادلتر کنید). اگر این اضافه وزن ا زنظر سازه‌ای قابل قبول باشد حداقل دو مزیت عمده به دست میاورید یعنی مقاومت دائمی دربرابر آفتاب و عوامل جوی و مهمتر از آن انتقال حس خوب اصالت به بیننده!
    موفق باشید.

    • admin گفت:

      با سلام و احترام خدمت سرور محترم جناب آقای فکور پور
      از نامه ی محبت آمیز شما که با هدف راهنمایی ما مرقوم فرموده بودید بینهایت سپاسگزاریم.
      ما نه در مقام پاسخ به بلکه در جهت مشورت و همچنین بیان دفاعیه موارد ذیل را معروض میداریم و ضمنا فرمایشات شما را بی کم و کاست در اینجا درج نمودیم.
      1_ شاید اولین باری که از گنبد در معماری اسلامی استفاده شد برخی با آن مقابله کرده باشند چرا که همیشه با موارد نو و جدید ابتدا مخالفت میشود ولی کاسته کاسته که با مزایای آن آشنا میشوند بتدریج آنرا میپذیرند تا جاییکه تبدیل به عرف شده و به کلی جانشین مورد و موارد قدیمی میشوند. شما بخاطر دارید لوله های سبز پلاستیکی ابتدا چقدر منفور و مترود و مردود بودند ولی اکنون به کلی جای لوله های فلزی را حتی در شوفاژ هم گرفته اند چرا که همان اهداف لوله های فلزی را بلکه بهتر و بهینه تر تامین میکنند و طول عمر بیشتری هم دارند.
      2_ رنگی را که ما در ساخت پوشش گنبد و گلدسته ها استفاده کردیم ساخت یک شرکت خارجیست که عدم تغییر در خواص آنرا برای حداقل 10 سال برای ما تضمین کرده ولی طول عمر آنرا بیش از 20 سال بیان داشته و بعد از تذکر جنابعالی ما نیز همین موارد را در وبسایت قرار دادیم و اضافه کردیم که این رنگ بعد از 20 سال هم خراب نمیشود و پوسته پوسته نمیشود و فقط ممکن است کمی کمرنگ شود که آنهم چندان به چشم نمی آید و این مزایای تکنولوژی است که توانسته در برابر UV , اشعه ی ماورای بنفش آفتاب اینقدر مقاومت ایجاد کند.
      3_ وقتی بیننده با مشاهده ی این رنگ دقیقا همان حس “کاشی” را درک میکند دیگر حتی به ذهنش هم خطور نمیکند که این “کاشی” نیست بلکه گمان میکند ما کاشی را روی فایبرگلاس نصب کرده ایم و اگر شما نیز از نزدیک محصولات ما را ببینید و لمس کنید با شدت همان حس کاشی بودن بلکه قویتر را تجربه خواهید کرد.
      4_گنبد، گنبد است و همانطور که کسی در نظر اول نمیتواند کشف کند که این گنبد از بتن است یا آجر و یا فایبرگلاس و نمیداند با وزنی 20 برابر سبکتر ساخته شده که باعث ارزانتر شدن قیمت ساختمان اصلی نیز شده , دقیقا بهمین دلیل هیچکس نمیتواند کشف کند که آنچه می بیند کاشی نیست بلکه رنگ است و لذا می بینیم که GRP و رنگ توانسته اند همان اهداف سیمان و آجر و کاشی را برآورده کنند و البته شما می بینید که رنگ سبز فیروزه ای و خط ثلث و نسخ هم که وجه مشترک معماری اسلامی است در هر دو گزینه ی سنتی و جدید حفظ شده است.
      5_ پیرو نظرات ارزنده و ارزشمند شما جلساتی داشتیم و تغییرات خوبی را در محتوای وبسایت دادیم و اوزان گنبد و گلدسته ی فعلی را نیز اضافه کردیم.
      6_ دتایل نصب گنبد و گلدسته را برای شما و متقاضیان آن جداگانه تشریح میکنیم و در اینجا همینقدر عرض می کنیم نصب ما نیز دارای تضمین و گارانتی و منطبق با اصول فنی و ساختمانی بوده و میباشد.
      7_ گنبد مسجد بحرین بزرگترین گنبد فایبرگلاس دنیا و یکی از زیباترین گنبدهای جهان است و اگر ملاحظه بفرمایید فاقد کاشی است و در آن از رنگ روشن استفاده شده و در شب نیز با نورپردازی که از مظاهر خوب و با روح و اصالت تمدن جدید است تاثیر روحی و روانی بی نظیری بر دلها میگذارد و شاید بزودی زود همین روش جدید , کاملا جایگزین روشهای سنتی قدیمی شود.
      8_ وزن گنبد GRP ما حدود یک تن است و وزن محاسباتی شما برای نصب کاشی روی آن حدود دو و نیم تن است و با کاشیکاری وزن گنبد ما 3 و نیم برابر وزن فعلی میشود و هزینه و زمان بسیار زیادی را بر ساختمان تحمیل خواهد کرد , آنهم فقط برای “افزایش طول عمر و ایجاد حس واقعی بودنکاشی از نزدیک” که شما می بینید همین رنگ مصرفی ما کاملا این دو هدف را تامین کرده است.
      9- هر قطعه کاشی بویژه در قسمت منتهی به نوک گنبد و در تمامی قسمتهای بالا باید از دو انحنا در دوجهت برخوردار باشد و لذا باید بصورت کاملا سفارشی قالبگیری و ساخته شود که هزینه تولید هر قطعه ی منحصر بفرد از کاشی و هم کل کاشیکاری را بسیار دشوار و پر هزینه میکند.
      10- البته عمر مجموعه ی کاشیکاری از طول عمر آحاد کاشیها کمتر است و اگر ماهانه و یا حداکثر بصورت فصلی , مجموعه ی کاشیها بررسی و مرمت و تعمیر نشوند محکوم به خرابی بویژه در مناطق خیلی سرد یا خیلی گرم و شرجی هستند چون سیمان در یخ زدگی و در برابر هوای آلوده و اسیدی بسیار آسیب پذیر است.
      11- ما میتوانیم بدنه ی گنبد را به سفارش مشتری کاشیکاری کنیم ولی رنگ فوق الذکر را صرفا برای راحت کردن مشتری از هزینه و زمان کاشیکاری طراحی کردیم.
      12- ما حتی میتوانیم “گنبد نورافشان” تولید کنیم که بدون نورپردازی در شب از درون بدرخشد که بر گنبد مسجد بحرین که از بیرون نورپردازی شده برتری خواهد داشت.
      13- تغییر چهره ی گنبد و گلدسته ها پس از هر مدتی خالی از لطف و زیبایی نیست و هزینه ی چندانی ندارد که این موضوع در گنبدهای سنتی تقریبا غیرممکن و یا بهتر بگوییم هرگز توجیه اقتصادی ندارد.
      با سپاس فراوان
      آخوندزاده

  3. امیر شایسته گفت:

    سلام لطفا قیمت گنبد و گلدسته رو بفرمایید واگه قطعه سفارشی بشه با نمونه ساخته شده شما چقدر اختلاف قیمت داره ممنون

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      قیمت را در پیامک تقدیم کردم و برای اعلام قیمت برای هر نمونه ی سفارشی دیگری، اعلام ابعاد و ارسال نقشه شماتیک لازم میباشد.
      تفاوت قیمت بستگی به تفاوت ابعاد دارد.
      با تشکر
      آخوندزاده

  4. admin گفت:

    با سلام و عرض ادب
    برای اعلام قیمت قطر و ارتفاع الزامیست
    با سپاس

  5. admin گفت:

    با سلام و عرض ادب
    برای اعلام قیمت قطر و ارتفاع الزامیست
    با سپاس

  6. رسول گفت:

    باسلام…گنبد با قطر 6 متر و ارتفاع 5متر چه وزنی تقریبا داره وهزینه ساخت آن چه مقداری میباشد ؟

  7. علی گفت:

    با سلام
    احتراما قیمت گنبد فایبرگلاس به ابعاد 4.6 قطر در ارتفاع 2 با 0.5 متر ساقه برای مزار شهدا در دانشگاه آزاد چقدر می باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *